7 טעויות שכדאי להימנע כשבונים אתר אינטרנט בפעם הראשונה

טעויות יעלו לך זמן, כסף ותסכול – וזה מסכן את ההצלחה של העסק שלך .

האתר שלך הוא אחד מכלי השיווק החשובים ביותר שלך. אם תבנה אותו נכון, ותימנע מטעויות תצליח יותר – בטח בהשוואה למתחרים שלך.

אז ממה כדאי להמנע בתחילת הדרך?

טעות מס' 1: חוסר בהירות לגבי מטרתו של האתר.

האם האתר שלך שם כי "צריך, הרי לכולם יש אתר"?

האם האתר שלך אמור לספר את הסיפור שלך?

האם האתר שלך שם כדי שייצרו איתך קשר?

האם האתר שלך צריך לייצר מכירות?

אם לא תוכל לענות בבהירות על השאלות האלו, לא תדע מה לשים באתר, מה לכתוב, איך לארגן את החומר, איך להניע לקוחות לפעולה וכו'. אם אתה לא תדע – בטוח שלקוחות שיגיעו לאתר שלך לא יעשו את מה שציפית והאתר פשוט לא יעבוד.

טעות מס' 2: לא לדעת מי קהל היעד של האתר שלך, מה הבעיות שלו ואיך אתה יכול לפתור לו את הבעיות האלו.

זה לא קל להשיג את תשומת הלב של לקוח פוטנציאלי כשאתה רק אומר לו "אני יכול לעזור לך".

זה כללי מידי ולא עובד, ובאינטרנט זה אפילו יותר קשה כי יש כל כך הרבה הסחות דעת והסחות קשב.

כאשר האתר שלך הוא ממוקד כלפי קבוצה ספציפית עם בעיה ספציפית קל יותר למשוך את תשומת הלב של הלקוח הפוטנציאלי, להשאיר אותו יותר זמן באתר ולהציע לו פתרונות ספציפיים שיכולים להתאים לו.

טעות מס' 3: לנסות למכור שירותים במקום פתרונות לבעיות.

לא חשוב באיזה עסק אתה, אתה לא מוכר שירותים עסקיים – אתה מוכר פתרונות לבעיות.

לדוגמה: אנשים לא לוקחים מאמן כושר אישי כדי שיאלץ אותם להרים משקולות או לעשות אירובי. זה מאמץ וזה לא נעים. אבל אנשים כן רוצים מאמן כושר אישי שיעזור להם להיראות טוב, להרגיש טוב, לקבל מוטיבציה כדי להיכנס לכושר, להרגיש ולהראות טוב.

לכן, האתר שלך צריך להיות מאורגן וכתוב בשפה שמדברת על בעיות , פתרונות ותוצאות – אלו הדברים שאנשים באמת קונים.

טעות מס' 4: לא להכניס תוכן מתאים ובעל ערך לאתר

אתרי אינטרנט רבים עולים לאוויר ללא תוכן איכותי. אתרים כאלו בדרך כלל נשארים ללא מבקרים.

כדי שתוכל להציג את עצמך כמקצוען, אמין, שיכול לעזור לאנשים , אתה צריך לכתוב תוכן איכותי ש:

  • מסביר מה אתה עושה בדרך קלה להבנה.
  • מוכיח למבקרים באתר שלך שאתה יכול לעזור להם.
  • גורם למבקרים באתר שלך להרגיש שהם יכולים לסמוך עליך.
  • מעודד את המבקרים לנקוט בפעולה.

טעות מס' 5: לא לדעת מה אתה רוצה שהמבקרים באתר שלך יעשו.

המבקרים באתר שלך מצפים ממך שתוביל אותם, שתסביר להם מה השלב הבא, מה הם צריכים לעשות.

אם אין לך הבנה ברורה לגבי מה המבקרים באתר שלך צריכים לעשות, הסיכויים שיירצו לשתף איתך פעולה יורדים.

אם לדוגמא אתה רוצה להוביל את המבקרים שלך לפעולה של יצירת קשר איתך, האתר שלך צריך לאפשר שהפעולה הזו תהיה קלה לביצוע ולעודד את הפעולה הזו.

טעות מס' 6: לא להיות מסוגל לעדכן בקלות את האתר שלך בעצמך.

אם אתה מקים אתר בפעם הראשונה, אתה רוצה להיות מסוגל לבצע עדכונים באתר בעצמך משתי סיבות עיקריות :

1. לעדכן בעצמך חוסך לך כסף. יש דברים שלא צריך "מנהל אתרים" ואתה יכול לעשות לבד.

2. לעדכן בעצמך חוסך לך זמן.  יש עדכונים שאתה רוצה לפרסם מהר, ולא לחכות ללוח הזמנים של מישהו אחר שיעשה את זה.

לפני שאתה מקים את האתר שלך, ודא שיש לך גישה קלה אליו ושאתה יכול לבצע עדכונים פשוטים לבד.

טעות מס' 7: לא להיות הבעלים של האתר ושל שם הדומיין שלך.

אתה צריך להיות הבעלים של האתר ושל שם הדומיין שלך כדי שיהיה לך חופש ללכת למקום אחר אם יהיה בכך צורך.

סיכום:

בדוק שאתה לא טועה ב- 7 הנקודות האלו. זה יחסוך לך המון כסף וזמן ויאפשר לך לבנות אתר אינטרנט שיביא לך לקוחות ויבנה לך מוניטין רב בתור מקצוען בתחומך – וזה שווה הרבה כסף .