5 עצות לניווט חכם של המבקרים באתר

ניווט באתר אינטרנט

אחת העצות החכמות ששמעתי שוב שוב, ולא חשוב באיזה תחום היא – "Kiss", ראשי תיבות של Keep it simple, stupid.

העיקרון של Kiss קובע כי רוב המערכות פועלות בצורה הטובה ביותר כשהן פשוטות לשימוש.

תחשוב על גוגל כדוגמא – יש שם תיבת חיפוש אחת וכפתור חיפוש אחד. פשוט להקליד את מילות החיפוש שלך ו…זהו.

ומה עם האתר שלך?

אתרים רבים, במיוחד אלה עם הרבה עמודים, הופכים להיות קשים לשימוש ומאורגנים רע, ולכן המבקרים שם פשוט עוזבים, וחבל. זה בעיקר חבל עם השקעת במבקר שלך כסף ע"י פרסום ממומן, ואז הוא הגיע אליך ופשוט עזב בלי שהוא עשה את מה שרצית שייעשה. בצורה כזו אתה מפספס הזדמנויות ללקוחות ומפסיד כסף.

ניווט אידיאלי עושה את זה קל ומהיר עבור לקוחות פוטנציאליים לסייר באתר שלך ולעשות את מה שהתכוונת שהם יעשו (יצירת קשר, מילוי טופס, רישום, קנייה וכד'). ואז – העסק שלך גדל .

כדי לעזור למבקרים באתר שלך לעזור לך, להלן 5 עצות לניווט חכם:

1. ארגן את האתר שלך מנקודת המבט של המבקר, לא שלך

המבקרים באתר שלך לא מחפשים שיטות וכלים. הם מחפשים פתרונות לבעיות שלהם ושואלים את עצמם: א.מ.י.ל.י – (ראשי תיבות של "אני מה יצא לי"?) וגם… איך אתה יכול לעזור לי? ומה אני צריך לעשות עכשיו?

לכן אתה צריך לארגן את התוכן, הדפים והקישורים שבאתר שלך בדרך כזו שהמבקרים ייקבלו תשובות לשאלות שלהם.

2. צור סרגל ניווט עקבי אחד

כל אתר צריך סרגל ניווט, והוא נמצא בדרך כלל בחלק העליון או בצד ימין/שמאל של הדף.

על מנת להבטיח ניווט עקבי, תוודא שהוא נמצא באותו המקום בכל דף, ועם אותן תוויות.

עקביות נותנת למבקרים באתר תחושה שאם הם הולכים לאיבוד הם יכולים לכוון את עצמם במהירות ובקלות בחזרה לאן שהם רוצים.

3. צמצם את מספר הקישורים בסרגל הניווט, והכנס קישורים חשובים למקומות בולטים

ככל שקל יותר למבקרים שלך למצוא מה שהם רוצים – זה יותר טוב לך.

תמצא את הדברים החשובים ביותר עבור הלקוחות שלך ואותם תדאג שיהיה קל למצוא. למשל אם יש מאמר מסויים שחשוב לך להראות – שים לינק אליו מדף הבית. כך מצד אחד אתה מפשט את החיפוש באתר ומצד שני אתה מדגיש את מה שחשוב לך שיימצאו.

4. תהיה צעד אחד לפני המבקרים באתר שלך

כל דף משרת מטרה מסויימת – בין אם זה על מנת לתת מידע או למלא טופס. כאשר המבקר מסיים את מה שהיה צריך לעשות בדף, תוביל אותו (ע"י קישור) לדף הבא שהגיוני שהוא יבקר בו.

למשל בדף "אודות", בסיום – שים קישור לדף "צור קשר".

5. זכור שהאתר שלך הוא כלי שיווקי-עסקי

זה חשוב לארגן את אתר האינטרנט שלך מנקודת המבט של המבקר ולהפוך אותו קל עבורם לניווט,  אבל זה גם חשוב להוביל את המבקרים באתר לפעולה שתשרת את העסק שלך כגון: להכניס את המבקר לרשימת התפוצה שלך, להירשם לסדנא, למלא טופס, ליצור קשר וכד'.

לכן, זכור תמיד מהם היעדים השיווקיים-עסקיים שלך כאשר אתה מארגן את האתר ואת הניווט בו. כך אתה עוזר להם וגם לעצמך – Win/Win.

טיפ – איך בודקים שהניווט באתר שלך עובד טוב?

שב עם חבר / קולגה, עדיף מישהו שהוא חלק מקהל היעד שלך, ותסתכל איך הוא משתמש באתר שלך.

אם אתה מוצא את עצמך נאלץ להסביר לו מה כדאי לו לעשות – האתר שלך כנראה לא קל לשימוש כמו שהוא צריך להיות.

ניסוי כזה יכול לחסוך לך המון עגמת נפש ולהגדיל את סיכויי ההצלחה שלך.

בהצלחה.